• История на франчайзинга - част 2

      Ефектът на Singer

      Произходът на франчайзинга, такъв какъвто е познат и се определеля днес, може да бъде ясно показан от един мъж: Айзък Сингер. След Гражданската война в САЩ през 1860 год., Сингер е постигнал възможността за масово производство на прочутите си шевни машини, но не е имал икономически изгоден начин за ремонт и поддържането им в цялата страна, особенно като се знае колко голяма е площта на държава като САЩ.

      Тогава той започва да лицензира за обслужване и ремонт местни търговци в цялата страна, които по-късно получават разрешение  да станат също така и регионални продавачи за машините. Сингер използва договор за тези ангажименти, което е и най-ранната форма на договор за франчайз, и така първата модерна франчайз система е родена.

      През следващия век, форми на франчайзинга стават все по-широко използвани в САЩ, като начин да се стандартизират продукти и стандарти от единия бряг до другия. Първо e бил изграден модел за продажба на автомобили, като пионери тук са General Motors в началото на 1900 год., като модела тук предоставя изключителни права и ексклузивни територии за собствениците на франчайз бизнеса. След това петролни компании и магазини за хранителни стоки са започнали да се възползват от този бизнес модел, който им предлага път за бърз растеж по отношение на националната дистрибуция, при това с намален риск.

  • Copyright © 2013-2014 Франчайз консулт EООД

  • Онлайн магазин от Exsitee