• История на франчайзинга - част 3

      Бизнес формат на франчайзинга

      След Втората световна война франчайзингът се разраства бързо, задвижван от компаниите, които искат да  се разширят бързо. Гигантите за безалкохолни напитки, като Coca-Cola и Pepsi не биха могли да печелят работейки на цялата територия на US, понеже имат високо съдържание на вода в техните продукти и стойността на транспорта в сравнение с техните цени се увеличава многократно. Така че те разработват франчайз система, при която франчайзополучатели да газират и да добавят вода към строго секретните рецепти за концентратите, произведени и доставени от централната фабрика, след което да бъдат бутилирани и да се продават на местно ниво.

      Това поставя началото на "бизнес формат франчайзинг", такъв какъвто ние вече го знаем - предлагащ пакет на възвращаемост на бизнеса от франчайзодателя на франчайзополучателя, като в много случаи той е създаден като отделна бизнес еденица и доказана система през 1950 год.. Огромният ръст в тази модерна система за франчайзинг, се дължи на Рей Крок, продавач на машини за млечен шейк, който, по време на посещението си в Сан Бернардино в Калифорния, посещава популярен и винаги пълен ресторант за преминаващи автомобили, където са купили от неговите машини. Ресторантът е собственост и се управлява от братята Мак и Дик Макдоналд ... след това той открива първия ресторант на тяхно име в Дес Плейнс, Илинойс (и закупъва правата на марката през 1961 г.).

  • Copyright © 2013-2014 Франчайз консулт EООД

  • Онлайн магазин от Exsitee