• Полезна информация

      • Модела на франчайза нашумя много напоследък. Това даде основание на много фирми да се замислят да направят своя собствена франчайз система.

        Вярно е, че франчайза се развива в над 70 направления от икономиката. Вярно е, че франчайзинга е най-бързия начин за експанзия на една фирма. Вярно е, че по метода на франчайза, най-лесно се излиза на международния пазар. Все пак искам да отбележа, че не всички бизнеси са пригодени да се франчазират. Те трябва да отговарят на определени условия, за да се получи един печеливш бизнес модел. Ако тези условия не са налице е много по-удачно да се прибегне към някакъв друг вид дистрибуция. Такива има най-различни и аз с удоволствие бих помогнал на всеки, да намери правилния начин за неговото развитие.

        още
      • Франчайзингът е практика за ползване за определен период от време, на правото на използване на успешен бизнес модел на фирмата и марката.

        още
      • Франчайзингът така процъфтява в една индустрия, която вече има няколко 1,000 марки в много различни сектори. Отдавна са отминали дните, когато тя се е въртяла около автомобилите и заведенията за хранене и днес той е многообразна смесица от бизнеси включващи всичко като например фризьорски салони, фотографски студиа, грижи за домашните любимци, детски спортни тренировки и обучения. Има за всеки по нещо, което да отговаря на неговата страст, независимо каква е тя.

        още
      • През 1950-те и 1960-те години популярността на франчайзинга наистина се е увеличила сериозно. Това, заедно с огромния ръст в броя на населението, икономическите резултати и социалната промяна, помогнаха да се появи и развитие в международен план, включително навлизане на франчайз вериги в Обединеното кралство. Фирмите в областта на храненето прокараха пътя на международно разпространение.

         

         

        още
      • След Втората световна война франчайзингът се разраства бързо, задвижван от компаниите, които искат да  се разширят бързо. Гигантите за безалкохолни напитки, като Coca-Cola и Pepsi не биха могли да печелят работейки на цялата територия на US, понеже имат високо съдържание на вода в техните продукти и стойността на транспорта в сравнение с техните цени се увеличава многократно. Така че те разработват франчайз система, при която франчайзополучатели да газират и да добавят вода към строго секретните рецепти за концентратите, произведени и доставени от централната фабрика, след което да бъдат бутилирани и да се продават на местно ниво.

        още
      • Произходът на франчайзинга, такъв какъвто е познат и се определеля днес, може да бъде ясно показан от един мъж: Айзък Сингер. След Гражданската война в САЩ през 1860 год., Сингер е постигнал възможността за масово производство на прочутите си шевни машини, но не е имал икономически изгоден начин за ремонт и поддържането им в цялата страна, особенно като се знае колко голяма е площта на държава като САЩ.

        още
      • Първите признаци на франчайзинга може да бъдат видени назад във времето до феодална Англия, когато лордовете давали права на селяните да извършват различни дейности върху част от земите им, в замяна на такса (например за ползване на кладенците за водоснабдяване, или излагане на продукцията на пазара). Компоненти на франчайз система, също биха могли да бъдат намерени в предоставянето на права за една армия от местни земевладелци и събирачи на данъци в замяна на процент от събираното.

        още
      • Напоследък все повече се засилва интересът към франчайз модела. В САЩ почти 50 % от стоките и услугите се дистрибутират на този принцип, а в Европа малко над 20%. За България няма ясни данни, защото често, тези, които предлагат франчайз казват: „Написахме го, защото е популярна дума и така предизвикваме интерес”.

        още
      • Веднъж след като сте се разширили в над три броя франчайзинг локации предизвикателството пред управлението на обектите е значително. Понякога това е изключително трудно – като се опитвате да вършите много неща наведнъж и не успявате да отделите достатъчно време на всяко от тях, подобно на много велики мениджъри. Вашата способност да ръководите ефективно няколко обекта наведнъж е от ключово значение за Вашето успешно развитие.

        още
      • Идва края на годината и става време за изготвяне на планове за следващата. Тогава вие събирате отдела си по продажби и задавате на всеки продавач въпроса – Колко продажби ще направите през следващата година? Всеки един от тях изказва някаква предполагаема бройка.

        още
  • Copyright © 2013-2014 Франчайз консулт EООД

  • Онлайн магазин от Exsitee